bato-adv
کد خبر: ۶۷۹۴۵۹

( تصاویر) سفر فوری وزیر کشور به گیلان؛ بررسی فیلم های مدار بسته آتش سوزی لنگرود

( تصاویر) سفر فوری وزیر کشور به گیلان؛ بررسی فیلم های مدار بسته آتش سوزی لنگرود
وحیدی از استاندار گیلان خواست همه تمهیدات و امکانات لازم را برای کمک به مجروحان این حادثه بکار گیرد و علت این حادثه را مورد بررسی دقیق قرار دهند و در صورت قصور انسانی عامل یا عاملان آن را به دستگاه قضایی معرفی کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲

وزیر کشور برای بررسی وضعیت حادثه آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود، بعد از ظهر جمعه وارد گیلان شد.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور اعلام کرد که پس از بروز حادثه آتش‌سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود که در بامداد امروز رخ داد؛ احمد وحیدی وزیر کشور صبح جمعه در تماس تلفنی با استاندار گیلان خواستار کمک فوری به مجروحان حادثه آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد شد.

وحیدی همچنین از استاندار گیلان خواست همه تمهیدات و امکانات لازم را برای کمک به مجروحان این حادثه بکار گیرد و علت این حادثه را مورد بررسی دقیق قرار دهند و در صورت قصور انسانی عامل یا عاملان آن را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

استاندار گیلان در ساعات نخست بروز این حادثه با حضور در محل حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، بر انجام خدمات به موقع و رسیدگی ویژه حادثه دیدگان تاکید کرد. همچنین بررسی دقیق علت حادثه کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود توسط تیم‌های کارشناسی و افراد خبره در دست انجام است و به محض روشن شدن آن اطلاع رسانی می‌شود.

در همین راستا نیز برای پیگیری بیشتر این موضوع، وزیر کشور در پروازی فوری به گیلان سفر کرده تا از نزدیک پیگیر موضوع باشد.

وزیر کشور، با بیان اینکه بر اساس فیلم‌های مدار بسته آتش سوزی از یک نقطه شروع شده است، عنوان کرد: براساس گزارشی که در صحنه دیدیم، این آتش به سرعت توسعه پیدا کرده است.

احمد وحیدی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه متاسفانه امروز صبح یک واقعه تلخ در کمپ ترک اعتیاد معتادین لنگرود اتفاق افتاد، اظهار کرد: نتیجه این اتفاق متاسفانه منجر به فوت ۳۲ نفر و مصدومیت ۱۷ نفر شد.

وی با بیان اینکه به بازماندگان این افراد که در کمپ بودند تسلیت عرض می‌کنیم، افزود: از همان اول بلافاصله حضور مسئولان در محل حادثه انجام شده و مشغول بررسی ماجرا و چگونگی حادثه رخ داده هستند.

وزیر کشور با اشاره به فاصله کوتاه مرکز آتش نشانی با محل وقوع حادثه، تصریح کرد: براساس گزارشات آتش نشانی، بلافاصله با اولین اعلام خطر، آتش نشانان سریعا در محل حضور پیدا کردند و به سرعت اقدامات لازم را انجام دادند، اما متاسفانه این اتفاق بسیار تلخ رخ داد و پلیس آگاهی هم تیم خودش را برای بررسی بیشتر موضوع اعزام کرده و مشغول ارزیابی‌های لازم هستند.

وحیدی با بیان اینکه قطعا بعد از بررسی‌های انجام شده با مقصرین و متخلفین که در این کمپ مسئولیت داشتند و باید رسیدگی‌های لازم را می‌کردند برخورد می‌شود، گفت: با این افراد توسط قوه قضائیه برخورد لازم صورت می‌گیرد و اکنون هم افرادی از مسئولان مربوطه تحت کنترل دادستانی قرار دارند.

وی با اشاره به انجام بررسی‌های محلی، خاطرنشان کرد: باید دقت بیشتری داشته باشیم و همه دلایل مربوط به وقوع این حادثه را بررسی کنیم که چرا رخ داده؛ همچنین نیاز داریم دستگاه‌های مختلف اعم از آتش نشانی و پلیس آگاهی و سایر افراد ارزیابی‌های لازم را انجام دهند و دلایل وقوع را اعلام کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه براساس فیلم‌های مدار بسته آتش سوزی از یک نقطه شروع شده است، عنوان کرد: براساس گزارشی که در صحنه دیدیم، این آتش به سرعت توسعه پیدا کرده است؛ البته سازه ساختمان هم در گسترش آتش نقش داشته، زیرا سقف پلیمری بوده و تعداد زیادی پتو هم وجود داشته است.

وی اضافه کرد: این گزارشات درباره علت آتش سوزی با توجه به اطلاعات اولیه است و باید همه نشانه‌ها بررسی شود تا دقیقا علت وقوع حادثه مشخص گردد.

وحیدی مجددا به همه خانواده‌های داغ دیده تسلیت گفت و اظهار کرد: این کمپ تحت مدیریت بخش خصوصی بوده؛ البته معمولا بخش خصوصی مسئولیت محل‌های ترک اعتیاد را با مجوز بهزیستی می‌پذیرد تا مراحل مراقبت و درمان برای معتادین انجام شود؛ در این راستا مسئولان مربوطه نیز توسط قوه قضائیه بازجویی خواهند شد و اطلاعاتش منتشر می‌شود.

وزیر کشور با همراهی استاندار گیلان و جانشین فرماندهی انتظامی استان و مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و فرماندار لنگرود و مدیرکل مدیریت بحران، دادستان و... از محل حادثه بازدید کرد؛ هم اکنون جلسه شورای تامین استان با حضور احمد وحیدی در حال برگزاری است:

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین